İlk akla gelen yanıt: “Tabii ki İnsan Kaynakları Bölümünün” olabilir. Doğal olarak İnsan Kaynakları bölümü bu konuda ana stratejiyi kurar, sistemleri düzenler, gelişimi ölçer.

Çalışan bağlılık oranını hızla yükselten 5 ana maddeye* bir bakalım:

1. Şirketin yönü ve stratejisinin tüm çalışanlarca bilinmesini sağlayan, her ortamda tekrarlayan, bunu sloganlaştıran, göz önünde olan liderler

2. Çalışanlarına karşı hesap verme sorumluluğu hisseden, yetki veren, koçluk yapan, birey olarak çalışanını yakından tanıyan her seviye yönetici

3. Çalışanlara önemli kararlarda söz hakkı veren, eleştiri ortamı yaratan, açık iletişimin mümkün olduğu, birlikte düşünen kurum kültürü

4. Duvarlara yazılan değerleri günlük iş yapışına yansıtan, söylenen ile yapılan uyumunun yüksek olduğu şirket değerleri

5. Müşteri odaklılığı yüksek, rekabete karşı öz farklılaşma fırsatlarını öne çıkaran ve kendi güçlü yanlarına odaklanan şirket stratejisi

Lider, yönetici, kültür, değer, strateji kelimeleri etrafında oluşan 5 madde.

Öyleyse, kimin işi bu çalışan bağlılığı?

*Engage for Success Task Force, 2012 raporu